Buna ziua mama, La multi ani de ziua mea!

Buna ziua mamă,

Iartă-mă, dar zâmbesc tâmp. Mă gândesc, în timp ce îţi scriu această scrisoare, la cât de mult a evoluat tehnologia. Am ajuns să scriu mai repede la calculator decât de mână. Şi ca să fiu sincer până la capăt, nici nu mai am răbdare să iau o foaie de hârtie şi să scriu. Însă te asigur că am un scris de mână frumos. Ai fi surprinsă! Dar nu despre asta vreau să vorbesc aici. Aici vreau să te salut: sărut-mâinile! Şi mai vreau să îţi povestesc una alta, adunate în ordine sau răzleţ, de prin viaţa mea.

În primul rând mulţumesc! Mulţumesc că m-ai încurajat în perioada liceului să citesc. Mulţumesc că m-ai cicălit atunci cu frazele de genul „citeşte o carte! Altfel o să rămâi incult”. Chiar dacă m-am împotrivit şi m-am eschivat cât am putut atunci, şi am citit ca să îţi fac pe plac (sau în ciudă) câteva cărţi, acum mi-aş dori să am mai mult timp pentru citit. Pentru ca da! Ai avut dreptate. Cărţile, indiferent de domeniul de care aparţin ca scriere, educă, culturalizează, înnobilează, transformă, dau viaţă! Deci mulţumesc încă odată!

Şi aş mai vrea să îţi mulţumesc pentru ceva. Aş vrea să îţi mulţumesc pentru libertatea cu care m-ai lăsat să îmi urmez visele, calea, libertatea pe care mi-ai dat-o atunci când a fost vorba de luarea deciziilor care mi-au influenţat evoluţia ca om. Dar îţi mulţumesc infinit mai mult pentru încrederea pe care mi-ai acordat-o la pachet cu această libertate, pentru că, în fond, aceasta m-a făcut mai recunoscător şi mai responsabil.

Dar uite de ce îţi scriu. Vroiam să îţi spun La Mulţi Ani. A fost ziua mea, dar încă mai cred că această urare merge pentru amândoi, chiar şi de ziua mea. La Mulţi Ani sănătoşi, mamă! La mulţi ani pentru că acum 28 de ani dădeai viaţă pentru a doua oară. Mi-o dădeai mie. Şi dacă nu am apucat să o spun niciodată, poate pentru că nu am conştientizat până acum acest lucru, aş vrea să o spun acum: îţi sunt recunoscător pentru viaţa mea!

Ti-am luat şi un cadou. Îţi trimit această carte. Sper să îţi placă. De fapt sunt convins că o să îţi placă. E genul tău. O carte emoţionantă, scrisă cu sensibilitate. De altfel trebuie să îţi mărturisesc că, din câte se pare, avem gusturi comune [zâmbesc]. Suntem firi sangvine amândoi. Iubim intens şi adorăm cu altruism şi entuziasm. Idealismul l-am învăţat amândoi din cărţi [zâmbesc din nou, cu şi mai multă bucurie].

Am să îţi mai trimit cărţi. Ştiu că iubeşti să citeşti. Ai iubit toată viaţa asta. Numai mintea mea de puştan n-a înţeles ce-i cu atâtea cărţi în biblioteca de acasă. Acum, când sunt în măsură să văd şi altceva dincolo de rafturile pline, mă amuz copios amintindu-mi că am gustat pe atunci doar cărţi grele pentru pubertatea mea: Emil Cioran – Despre Nihilism / Sfârşitul care începe, Liviu Rebreanu – Adam şi Eva etc. Cărţi care de altfel mi-au maturizat destul de repede gândirea.

Cred că de fapt o să încep să îţi trimit regulat cărţi. Mă bucură gândul că ai putea avea o mică bibliotecă a ta, acolo, departe de casă. Şi când o fi să te întorci, să le donezi unei biblioteci de acolo, sau să le dai altor români care tânjesc să mai citească ceva în limba maternă.

Despre mine scurt: sunt bine. Mă bucur să îţi scriu aceste rânduri. În rest cam ocupat. Ca de obicei, cu tot felul de chestii care mă fac fericit. Doar mă cunoşti şi ştii că fac doar ce îmi place. În fond, şi de la tine, ca şi de la Exupéry am învăţat că fericirea vine din cele mai mărunte lucruri, şi că durabilitatea acesteia stă în a păşi prin viaţă făcând cu pasiune ce îţi place.

Te îmbrăţişez cu drag, şi sper că eşti în primul rând sănătoasă. Îţi doresc ce e mai bun pentru tine, şi când o fi să te întorci acasă, să nu uiţi că îmi doresc mult să ne plimbăm împreună prin ţară, vizitând locuri frumoase.

Cu drag…

M.

PS. Cartea se numeste „Cartea Mironei” – de Cella Serghei. Iar ceea ce ai citit e prima scrisoare ce i-o scriu mamei de cand e plecata (cativa ani).

12 responses to “Buna ziua mama, La multi ani de ziua mea!

  1. Emotionanta scrisoare ! Originala ideea de a darui mamei un cadou de ziua ta. Nu m-as fi gandit la asta , dar vazand ce ai scris am ajuns la concluzia ca e frumos, logic si normal sa fie asa, deoarece datorita ei existi. La multi ani si din partea mea, chiar daca urarea vine mai tarziu.🙂

  2. Superb…felicitari Marius. Si felicitari si mamei tale pt ca are un copil ca tine.

  3. La multi ani cu intarziere si sa ai parte atat tu cat si mama ta numai de bucurii si multa sanatate.

  4. Multumesc de commentariu Teo! Mereu draguta! Pup back!

  5. Foarte frumos! Intotdeauna e minunat sa aflii ca oamenii sunt pasionati de carti si cultura, si mai ales ca aceasta „pasiune” le-a fost insuflata de parinti! Si bineinteles clasicele titluri cu Adam si Eva si Cioran cu lista care se poate continua cu Camus, Sartre sau Ionescu, Kafka si cati cati altii! La multi ani (cu intarziere) si la cat mai multe carti :)! Te pup!

  6. Foarte fain, Beri ! si La Multi Ani !

  7. Multumesc Angi! Sper sa ii placa!

  8. Felicitari Beri, la multi ani si din partea mea, atat tie cat si mamei tale.
    Despre carte, numai de bine, e superba…….

Lasă un răspuns

