Despre absenta si postul din ultimul timp…

Pentru ca probabil te intrebi ce am facut in ultima vreme si de ce nu am mai scris pe blog am sa iti dedic tie aceasta postare, si cand spun „tie” ma refer la tine, cel ce imi citesti randurile.

In viata nu toate sunt roz, si nici vesele tot timpul. Uneori viata iti ofera praguri… mai inalte sau mai joase. Fie ca e vorba de greutati, de decizii dificile sau de lucruri care nu tin in totalitate de noi insine, mereu trebuie sa depasim aceste stari. Mereu trebuie sa trecem cu bine aceste praguri. Si asta, daca imi permiti, e chiar o parte din ceea ce inseamna viata asta minunata, din ce inseamna a trai.

De ceva timp, probabil de vreo 6-7 ani, am inceput sa percep aceste praguri ca pe mici provocari pe care viata mi le ofera, si iti dau cuvantul meu ca nu am cunoscut nimic mai bun decat sa intru in competitie cu mine insumi, cu provocarile proprii, cu nevoile si neajunsurile mele. Viata este uneori dificila, dar nu intr-atat de deficila incat sa ramai fara motive sa zambesti dupa fiecare obstacol pe care il treci.

Important in momentele dificile e sa te pastrezi cat mai rational cu putinta. A actiona sub impulsul momentului e de cele mai multe ori o gafa. A regreta schimbarea si trecutul (cu greselile lui cu tot) nu inseamna decat sa te tii inutil pe loc (si nu te judec pentru asta, pentru ca probabil uneori ai nevoie de timp sa iti plangi in tihna). A avea mintea agitata si tulbure, tentata sa se suprasolicite cu explicatii, discutii despre discutii si raspunsuri la eterna intrebarea „de ce?” nu vor face din tine decat un om si mai emotional, si mai slab. Si atunci, cel mai bine e sa te extragi din context si sa iti privesti situatia si sa intelegi natura problemei din afara ei. Asa cum suntem mereu tentati sa analizam problemele celorlalti din jurul nostru. Cu ocazia asta, nu doar ca vei intelege cat de false ori inutile sunt uneori sfaturile pe care si tu la randul tau le dai celorlalti, dar vei descoperi ca cel mai bun sfatuitor/doctor pentru problemele tale esti chiat tu insuti. Si atunci vei vedea ca rezolvarea nu e departe de problema si ca in mare totul tine doar de tine si de cat de sincer esti cu tine insuti. Si nu, nu am folosit sinceritatea aici in mod fortat. Pentru ca ceea ce trebuie sa intelegi este faptul ca doar fiind sincer cu tine insuti, acceptand si intelegand unde ai gresit  fara sa fie neaparat cineva de vina pentru problemele tale vei reusi cu adevarat sa fii responsabil pentru situatie si sa inveti din problemele tale.(orice alta varianta de a-ti rezolva problemele nu inseamna decat pierdere de timp si de energie)

Printr-o serie de situatii dificile am trecut si eu in ultima vreme, insa nu te astepta sa ti le povestesc. Nu doar ca nu meriti sa iti incarc inima cu pietrele din inima mea, dar mi-am propus ca acest blog sa fie unul pozitiv, si pe cat posibil vesel, menit ca dupa fiecare postare pe care o citesti sa ramai cu un zambet pe chip.

Asa ca, la schimb, iti voi povesti cate ceva din ce am mai facut in ultima vreme in care am lipsit de pe blog. Si as incepe prin a-ti impartasi una din bucuriile mele: am plantat in sfarsit primii copaci din viata mea. Daca ai facut asta pana acum imi vei intelege perfect satisfactia, daca insa nu ai facut-o e bine sa stii ca emotia plantarii unui copac e una din acele emotii frumoase din viata unui om. A planta un copac nu inseamna doar a pune un copac in pamant si a-l uda dupa. Inseamna a pune suflet in acel copac, inseamna a-l ajuta sa ia viata, insemna sa te gandesti ca multumirea lui pe viitor e sa iti ofere cu drag roadele lui sau cel putin aerul pe care vei fi fericit sa il respiri la umbra acestuia in zilele insorite de vara. La casuta prietenului meu Dani, am avut ocazia sa plantez 2 braduti si cativa pomi fructiferi. A fost atat de fain!

O alta intamplare frumoasa a fost participarea mea la un seminar de acreditare SEV a organizatiei pe care o conduc. Am cunoscut cu ocazia asta o mana de oameni frumosi din toata tara, o mana de tineri la fel de motivati ca si mine in a schimba lumea din jurul lor. Energia lor m-a facut nu doar sa trec peste Bucurestiu necioplit si murdar pe care il stiam deja, dar m-a facut sa ma intorc si mai motivat in a continua munca mea la proiectele pe care le am in plan in perioada asta, si despre care va voi povesti la momentul potrivit. Oricum, daca ajungi in Bucuresti sa nu ratezi micul univers al ceainariei Cotroceni pe care am avut bucuria sa il cunosc si eu cu aceasta ocazie.

Apoi mai vreau sa stii ca, desi nu am mai recitat in public din poeziile proprii din clasa a Xa (adica acum multi ani), saptamana trecuta am avut ocazia sa urc pe scena PUB-ului Griff si sa recit unui public tanar si neomogen, plin de fete noi ori straine cateva din poeziile mele. Recunosc ca am avut emotii, dar a iesit bine. Abia astept sa repet momentul la urmatorul eveniment al celor de la CCDD.

Uf, acum vad ca desi pare ca a trecut repede timpul am facut multe lucruri interesante. Asa ca ti le spun pe scurt: am lucrat la un nou proiect de tineret pe care l-am depus spre finantare, am completat zeci de aplicatii pentru parteneriate de schimburi de tineret cu organizatii din europa, am stabilit intalniri si m-am intalnit cu oamnei interesanti pe care mi-i doresc alaturi in proiectele mele, am batut palma pentru un nou proiect business, m-am plimbat si m-am bucurat de natura cu prieteni vechi si noi, si desi nu am mai gatit nimic deosebit in ultimul timp, am luat masa cu oameni deosebiti.

Si pentru ca aceste clipe de bine merita sa ti le amintesti mai mult decat problemele si nevoile care te incearca uneori, ia aminte ca sunt in zona daca ai nevoie de un prieten cu care sa treci peste probleme! Fii binecuvantat!

12 responses to “Despre absenta si postul din ultimul timp…

  1. Frumos. Crud de adevarat si de folositor, pentru mine cel putin, care trec acum prin ceva asemanator. Intotdeauna pe blogul acesta gasesc lucruri care imi lasa un zambet pe fata si imi improspateaza sufletul. Sper sa ramai la fel de optimist in puterea oamenilor de a aduce bucurie celorlalti.
    Respect

  2. Multumesc frumos! Toti oamenii sunt frumosi!

  3. Frumoase randuri Beri:) de fapt tu esti un om frumos
    bravo

  4. Doamne,ce minunatie de om ai lasat sa cunosc eu…te stiu de ceva timp,te-ai schimbat mult nu stiu de ce,cum de insa imi place asa cum esti acum:*….

  5. Multumesc Ade! In primul rand tu sa fii binecuvantata. Nimeni nu a plecat. E mai ireala precarea cuiva decat credem. Ori pt tine nimeni nu a plecat. Uita-te in sufletul tau si imi vei da dreptate! Te imbratisez prieteneste! Toate bune de sus!

  6. Este adevarat! Uneori momentele adevarate sunt ireale…insa ele trebuie traversate prin prisma mintii celor pierduti..Pentru mine …optimismul persoanei dragi care nu mai e cu mine, inseamna totul..Mi-am dat seama, ca merita sa iubim viata , desi uneori, din prea mult egoism , tindem sa credem c-o uram!
    Frumoase cuvinte, fii binecuvantat la randul tau , pentru ca meriti !Te admir si ma bucur ca am cunoscut un om ca tine!
    Numai bine !
    Sa fii sanatos!

  7. Pai poate vii sa plantam impreuna, ca mai sunt ocazii anul acesta! Multumesc pentru poezii! Si da: Sunt o personalitate puternica!🙂 Adevarat a inviat!

  8. Nu am plantat niciodata pomi, desi mi-am propus sa fac asta de nenumarate ori. Cred ca senzatia e unica.🙂
    Felicitari pentru publicarea poeziilor! Sper sa le gasesc in librarii!

    Stiu ca vei iesi invingator din situatiile dificile pe care le intampini. Nu stiu de ce , dar imi creezi impresia ca ai o personalitate puternica. Ai grija de tine!

    Hristos a inviat!

  9. multumesc pustiule! Te imbratisez cu drag!

  10. nu, TU sa fii binecuvantat! defapt, esti deja. fara ca uneori sa-ti dai seama, Dumnezeu te tine in palma Lui. si tu, in schimb, ne scrii noua, si cercul se inchide si se deschide iara. pentru ca asa e viata, si-asa trebuie sa fie :*

Lasă un răspuns

