Lecturi Urbane la Cluj

Autobuzul a sosit in statie. Va pleca in 3 minute in directia Lecturi Urbane. Va rugam poftiti la cultura.

E dimineata si ca in orice dimineata e forfota mare in mijloacele de transport clujene. Fie ca merg la facultate, la cumparaturi, in „vizet” sau „pi centru”, ocupantii bibiului in comun sunt intampinati cu slove din carti si surprindere. Au si de ce! O suma de 30 de tineri voiosi ocupa voluntar spatiul cotidian din vietile lor in autobuzul 24B. Si asta pentru ca azi e editia pilot a Lecturi Urbane la Cluj – o editie de teasing.

Lecturi Urbane este un proiect de implicare civică iniţiat de civika.ro ce are scopul de-a promova lectura în locurile publice şi în mijloacele de transport în comun – în particular şi actul cititului în general. (sursa)

Inspirat de proiectul celor de la Bucuresti („Orasul Citeste” by Civika), clujenii s-au mobilizat pentru a le oferi concetatenilor o idee de a-si valorifica timpul irosit in tumultumul cotidian, axat pentru inceput pe cel petrecut in mijloacele de transport in comun.

Cum a iesit? O sa fiu subiectiv, nici nu am cum altfel: A iesit foarte bine!! Lumea curioasa ne-a abordat, pe cei timizi sau mai putin curiosi i-am abordat noi, am impartit semne de carte, am vorbit despre proiect si ne place sa credem ca am dat un exemplu care se va materializa in mai multi cititori pe viitor.

Si pentru ca a iesit foarte bine, ne-am adunat in Carturesti la un ceai de vorba pentru a stabili cateva detalii pentru editia urmatoare. S-a lasat cu ceai bun, idei si poze interesante… care vor veni curand. Pana atunci o mostra in imagini aici.

Multumiri personale celor de la Bucuresti pentru idee si suport. Va asteptam cu drag la viitoarea editie Lectrui Urbane la Cluj!

Update: Mai multe informatii gasiti aici si aici. Video aici (min 20)

10 responses to “Lecturi Urbane la Cluj

  1. Exact asta am simtit si eu la Cluj! Abia astept urmatoarea editie a Lecturi Urbane!

  2. Am fost si eu la Bucuresti, la Lecturi Urbane, la editia a 4-a. Genial, atat pot sa spun. Oameni frumosi stransi multi intr-un loc si speranta mea ca specia oamenilor inteligenti, nu va disparea prea curand…

  3. Pingback: Lecturi Urbane à la Cluj – ediţia 1 « Oraşul citeşte – Cluj

  4. Pingback: EU. Ovidiu Lechinţan » Blog Archive » Clujul citeste…

  5. multumesc Sonia, scumpo! Impartasesc aceeasi bucurie!

  6. pai ce s-a filmat a intra direct pe cluj.orasulciteste.ro🙂
    Si noi abia asteptam urmatoarea editie!

  7. Felicitari pentru initiativa! E placut sa vezi ca prin aerul prafuit al Clujului mai plutesc si litere si dorinta de lectura ce pentru multi eu o credeam de mult apusa! Va multumesc, ma inclin si cum ar zice romanul, La mai mare!
    Sonia
    http://curlydream.blogspot.com/

  8. Bravos!😀 Sa o tineti tot asa! A si filmat cineva? vreau sa bag un video pe civika😛 Bag pe gazeta de perete o stire, oricum!

    Go Go Go!

  9. Eu am luat cu mine Maiasii, de Horia Matei. E o carte super captivanta despre cultura Maya. Cat despre eveniment a iesit fain si abia astept sa il repetam!

  10. Tu ce carte ai inceput sa citesti?😉
    Felicitari celor ce au avut aceasta inititiva si tie pentru ca ai luat parte la ea!!! Keep on reading on the bus!!!

Lasă un răspuns

