Sakura… cu prietenie

Nu stiu daca ati avut contact vreodata cu ceea ce inseamna Sakura. Am sa va spun pe scurt ca Sakura inseamna floare de cires si reprezinta unul din cele mai puternice simboluri ale culturii Japoneze.

Floarea de cires simbolizeaza natura efemera a vietii! (Wikipedia)

De asemeni ea simbolizeaza venirea primaverii si reinnoirea/reinvierea naturii. Este sarbatorita cu mult fast in Japonia si in alte cateva state din lume (China, Coreea, India, Filipine etc.).

La cursul de kirigami la care am participat acum cateva saptamani la Cercul Prietenii Japoniei l-am cunoscut pe Matsumine, un tanar japonez din Osaka cu care am discutat cate ceva despre o pasiune comuna: bucataria japoneza. Am schimbat contacte si a ramas sa mai povestim despre pasiunea comuna.

Ieri insa, cand am fost la cerc (tema: Setsubun si ritualul Mamemaki) am avut o surpriza foarte placuta. Intors acasa in Japonia, Matsumine a trimis cateva mici cadouri pentru prietenii pe care si i-a facut in Romania, printre care m-a sonsiderat si pe mine. O sa va las in continuare sa vedeti ce inseamna arta de a face un cadou si cat de mult inseamna Sakura pentru Japonezi.

Daca va intrebari ce se afla in cutie, atunci aflati ca e un desert Sakura – vafe de orez umplute cu pasta de fasole indulcita. Nu va grabiti sa prejudecati si sa strambati din nas, pentru ca sunt delicios de bune.

Deci? Interesat cineva de o Sakura dulce?

5 responses to “Sakura… cu prietenie

  1. ms de urare, la fel si tie:)
    data viitoare knd o sa incerc ceva reteta o sa aflati cum mi-a iesit:))

  2. PAi asta e cea mai mare bucurie ca cineva sa imi „fure” retetele. O sa mai pun si altele cu timpul. Sa imi spui si cum iti ies. Sau eventual spune si celorlalti impresii despre retete printr-un simplu comment. Sa ai o primavara frumoasa!

  3. Un gest foarte dragut si frumos impachetat:)
    btw…iti cam fur retetele de pe blog:)))

  4. foarte frumos comentariu. Multumesc Codruta! Sper ca ti-a placut prajiturica!

  5. e incredibil cat de ingusti la minte si plin de prejudecati putem fi uneori … dar daca ne deschidem mintea la nou si invatam sa descoperim frumusetile altor culturi … vom fi surprinsi … dar nu de faptul ca o prajitura din fasole poate fi delicioasa … ci de faptul ca indraznind sa ne bucuram de ceea ce ne era inainte strain … vedem cum distantele se sterg si devenim mai prieteni

Lasă un răspuns

