Cand gatitul devine o treaba serioasa…

Mi-a lipsit mult un weekend atat de plin si de frumos. Probabil de pe la Revelion.

Vineri, dupa ce am donat mi-am luat liber de la activitatile cotidiene si am fost in piata pentru bunatati, dupa care m-am odihnit. Iar seara am iesit sa ma vad cu o prietena (Manu) cu care nu ma vazusem de foarte mult timp. A fost foarte dragut. M-am intors acasa foarte linistit si multumit de revedere.

Ieri (sambata) a fost ziua de schimb de experienta. Tema: bucataria Japoneza. Impreuna cu Madalina si Nobu, doi prieteni pe care i-am cunoscut saptamana trecuta la Cercul Prietenii Japoniei, am decis sa ne vedem la mine si sa gatim fiecare cate o reteta traditionala, ca mai apoi sa ni le impartasim raciproc. Madalina a gatit un excelent Sushi Vegetarian, pe care l-am servit cu wasabi si sos de soia. Eu, nestiind nicio reteta japoneza am gatit in schimb Orez indian la tigaie. Nobu (originar din Japonia) a optat pentru o mancare traditionala pe baza de cartofi indulciti, morcovi si carne de porc. A iesit foarte dragut totul, am invatat o multime de chestii. Iar prietenii pe care i-am avut in vizita au fost incantati sa „ne ajute” sa terminam de mancat tot ce am gatit. Si asta alaturi de un vin bun (Muscat Ottonel, demidulce), cumparat de la Cramele Oprisor.

Ca sa ne dezmortim, am iesit dupa cina sa ne plimbam si am ajuns apoi la muninatul club al iubitorilor de ceai. O atmosfera deosebita ca de obicei, cu lumanari, ceaiuri delicioase servite cu turta dulce si tutun parfumat, asta pentru cei care s-au incumetat sa traga din pipa oferita din partea casei. Si pentru ca nu era destul, dupa ceai ne-am mai intalnit cu o suma de prieteni si ne-am ingesuit toti la o masa mare in Zorky, la un vin fiert si o limonada, pana tarziu… Minunata seara!

Azi (duminica) am luat-o de la capat. Pentru ca gatitul devenise o discutie serioasa la o cina acum ceva timp in urma, am decis impreuna cu Ruel si Iens sa transformam totul intr-o competitie. Zis si facut! Asa ca azi am optat pentru un mic juriu, format din 5 mancaciosi pofticiosi, si 3 retete indraznete. Iens (in ciuda faptului ca e neamt) a optat pentru Lasagna. Ruel (in ciuda faptului ca e olandez) a optat pentru o reteta frantuzeasca – Ratatouille (baza de orez cu mix de legume calite). Iar eu (in ciuda nationalitatii mele) am optat pentru un platou tailandez (orez alb cu legume impanate si sos de smantana cu ciuperci condimentate si verdeturi). Va intrebati cum a iesit? : ) Ei bine, ca sa evit subiectivismul, am sa invit mancaciosii pofticiosi din juriu sa lase cate un comentariu, impartasindu-va parerile lor despre cele gatite.

Iar pentru ca orice competitie are nevoie si de un castigator, juriul a acordat in ordinea numerelor de pe sorturile de gatit urmatoarele premii: Ruel (locul I) un sort de bucatar „foarte tare”, iar Iens si Beri (mentiune) cate o lingura de consolare, pardon, de lemn.

Si pentru ca adevaratul castig e competitia in sine, ma bucur nespus de compania prietenilor mei si de noile retete gatite si invatate. Cu desert si vin bun inchei acest weekend si sper din toata inima ca totul sa se repete cat mai curand.

O saptamana senina va doresc!

4 responses to “Cand gatitul devine o treaba serioasa…

  1. poate va fi o data viitoare si pentru tine… Clujul te asteapta!

  2. Super tare .. as fi vrut sa fiu si eu p acolo😀 nu participand deoarece nu s in totalitate pregatit dar cu siguranta aveam ceva de invatat🙂.

  3. defintia globalizarii…si nu e banc(!) un olandez gatind o specialitate frantuzeasca (si ma intreb ce ar zice un flamand despre asta), un neamt alegand sa gateasca faimoasa Lasagna, iar un roman ( hehe, caci mereu este vorba si de un roman) pregatind o reteta din bucataria asiatica…
    such a miscellaneous mixture of colours, flavours, culinary philosophies…
    congrats and keep on cooking!!!

Lasă un răspuns

