Sunt un om pozitiv

E racoare afara in perioada asta. Totusi te trezesti de dimineata devreme si iti pui o haina in plus pe tine si te grabesti pana in centru sa rezolvi o treaba pentru un prieten drag de departe. Te umpli apoi de ganduri indreptandu-te cu pasi vioi dar framantati catre institutia medicala. Pe drum te gandesti la tine, la ceea ce esti dispus si poti sa oferi, la ceilalti si la ceea ce ei pot primi de la tine…

E 19 februarie. Sunt trei luni de la ultima donare. In planner ai un post-it expres.

Pe drum iti revin in minte celelalte sesiuni de donare. 9 la numar, din care una in strainatate (o satisfactie personala incredibila). Ti-o amintesti cel mai bine pe prima, cand te simteai un mic viteaz realizand ca poti darui ceva atat de pretios unui necunoscut fara a pretinde nimic in schimb. Acum, la a 10 donare din viata ta realizezi ca practic vei fi donat echivalentul catitatii de sange ce iti circula prin vene (aprox. 4,5 – 5 litri).

Esti donator regulat din 2006 si porti cu mandrie la mana dreapta bratara de donator. Chiar si cand imbraci costumul pentru evenimente speciale nu te incumeti sa o dai jos. Cand te intreaba cineva ce porti la mana iti iei tot timpul necesar pentru a descrie bucuria de a fi donator.

Pe drum spre centrul de transfuzii te gandesti la tine, la seva rosie ce-ti alearga prin vene si careia ii datorezi minunea de a exista; te gandesti la cel sau cea care ar putea avea nevoie de aceeasi seva pentru aceeasi minune… de a continua sa existe! Te gandesti la bucuria de a fi partas la viata cuiva, oricine, chiar si un necunoscut. Te gandesti ca ar putea fi in situatia acelui necunoscut chiar cineva apropiat sau drag tine, sau chiar tu la randul tau.

Si acest gand iti grabeste pasii catre institutia medicala… formular, buletin, tensiune, fisa, inregistrare, perfuzii, fiole, branula, ac, vena, „fluid”…

Si stai intins pe un pat medical vechi, respiri adanc si te gandesti la transferul de „viata”… NU mai conteaza nici faianta veche si ciobita de pe pereti, nici televizorul mic dat pe MTV, nici asistentele dezamagite de guvern si salariile mici. Tot ce conteaza in acel moment e bucuria TA de a putea darui o parte din ceea ce esti, o parte din tine, o parte din ceea ce inseamna persoana ta!

Ma numesc Beri si am grupa sanguina AB(4), RH+. Sunt un om pozitiv!

Si pun bunatate in sangele meu, in speranta ca el va salva sau va face mai bine pe cineva!

10 responses to “Sunt un om pozitiv

  1. deci e o problema ce tine doar de tine. pate vei depasi aceasta frica totusi!

  2. Nu pot, ca mi se face rau chiar si cand sunt intepata pentru analize.Din sangele meu doar vampirii…

  3. poate totusi o sa poti mai incolo… nicioata nu stii ce se poate intampla!

  4. Fericiti cei ce pot sa isi daruiasca propriul sange, n-am avut bucuria niciodata si nici nu se va putea dar daruiesc altceva.

  5. multumesc Ana. Felicitari si tie pentru gest!

  6. da da da!!! chiar ma intrebam… nu intelege nimeni de ce ma bucur asa ca pot dona sange??am colegi care refuza ideea de a dona fara sa se chinuie sa te asculte!! prima oara am fost in 2009 in decembrie. am facut un „serviciu” unei colege care ma rugase sa fac asta pentru un prieten ce avea nevoie de o operatie… mirarea oamenilor de la centrul de transfuzii din Iasi a fost nemarginita cand au vazut 5 studenti proaspeti in poarta(de obicei e plin de boschetari chiar in ziua aia eram singurii mai curatei de acolo)!! toata lumea s-a purtat frumos cu noi si toti zambeau, a fost mult mai usor, mai rapid si mai placut decat ma asteptam!! SI NU DOARE!!!! si m-am bucurat enorm de ziua aia… eram alt om!!in curand voi merge din nou!! felicitari Beri!!!

  7. multumesc, inseamna mult pentru mine faptul ca sunt un post it pe peretele tau.

  8. ma bucur cada mesajul meu a prins contur. Multumesc si eu ca ma urmaresti!

  9. eu nu am donat singe niciodata pentru ca am avut hepatita cand eram mica totusi cand ajung la oradea merg sa fac analize,poate totusi pot dona.m-ai motivat.
    …de-atatea ori si inca o data multumesc.:*

Lasă un răspuns

