Bucurie japoneza

Zambesc! Afara a incetat sa ploua si nici nu e atat de frig pentru o seara de februarie devreme. Ma indrept spre casa cu pasi repezi, pasind cu piciorul stang pe varf. O fac de nevoie. In talpa papucului am o fisura care ar absorbi apa de pe trotuare. O sa imi cumpar o pereche noua de incaltari cu proxima ocazie.

Zambesc si pentru asta. In fapt ce mai conteaza o fisura in talpa unui papuc dupa o seara atat de frumoasa precum cea de la care tocmai am plecat spre casa?!

Azi am gatit placinta cu mere pentru prieteni. Pentru prietenii mei de la Cercul Prietenii Japoniei. Am impachetat-o asa calda cum era intr-o plasa si am fugit cu ea la Cerc. Am intarziat putin!

Neasteptat de multa lume in seara asta! Dar ce bucurie sa vezi atat de multa lume vesela si atat de multi straini veniti de departe. Au venit in seara asta sa ne cante, sa ne povesteasca despre filmele lor de suflet si personajele dragi din ele, despre arta de a aranja mancarea si despre spiritul din spatele oricarui lucru pe care ei il fac (kata).

Surpriza serii a fost aniversarea a 77 de ani a unei batranici venita din Japonia, careia va zic sincer i-am uitat numele [o problema de pronuntie]. Am profitat de momentul in care prietenii de la cerc i-au facut cateva cadouri si am pudrat in fuga placinta cu zahar si i-am facut-o cadou.

O privire blanda si foarte emotionata m-a patruns pana in adancul sufletului. Ochii ei migdalati, calzi si plini de vreme mi-au multumit fara a mai fi nevoie de cuvinte. Am auzit un soptit de „arigato” apoi mi-a luat mana in palma ei si a facut o plecaciune traditionala in semn de respect si multumire.

Nici nu ma gandeam sa pot face din placinta mea cu mere, gatita pentru prietenii de la cerc, un dar pentru o persoana atat de speciala.

Ma indrept spre casa aproape topaind cu piciorul stang. Iar zambetul meu neinteles de trecatori ascunde o bucurie infundata in sufletul meu.

O noua zi trecuta cu folos, noi prieteni, noi bucurii, infinit mai bogat!

4 responses to “Bucurie japoneza

  1. I’m happy hearing it from you!

  2. i just love reading your blog😛
    makes me smile !

  3. Acum ma vazut ca au sters adresa de pe site, asta pt ca aseara au anuntat ca se muta intr-o locatie noua pe Str. Motilor 48. Cine sunt si ce fac? Mai mult decat scrie pe site nu iti pot spune pt ca nu stiu. Dar cel mai bine e sa vii sa vezi cu ochii tai!

  4. unde au sediul ? pe site, la contact, e doar nr de tel.
    si cine sunt ? ce fac ?😀

Lasă un răspuns

