Kirigami – o seara de calitate

Putini dintre voi stiu ca de ceva vreme frecventez Cercul „Prietenii Japoniei”, si chiar daca sunt nou pe acolo deja mi-am facut cativa prieteni si am incercat cateva chestii interesante, precum ceaiul din ovaz prajit (interesant si delicios).

Cercul “Prietenii Japoniei” isi are menirea de a cultiva pasiunea celor care au descoperit in Japonia o comoara. “Dependent” anime, interesat de istorie, arta, limba, scriere sau orice altceva din frumosul poporului nipon, esti asteptat cu bratele deschise in cadrul cercului. (sursa)

E chiar frumos la ei! Data trecuta a fost seara de film si ne-am uitat la un film japonez destul de dragut. Azi s-a organizat un atelier de creatie, in cadrul caruia am invatat sa confectionam un model de felicitare realizata prin tehnica taierii hartiei (kirigami). Alaturi de origami (tehnica de indoire a hartiei), kirigami este o arta a hartiei care intr-adevar poate deveni cu usurinta o pasiune de viata.

Mai tineti minte atelierele de creatie de la scoala, cand trebuia sa taiati hartia, sa o lipiti, sa o desenati si colorati, si apoi sa o taiati cu foareca? Ei bine cam asta a fost atmosfera de azi de la cerc. Oameni veseli, impartiti in echipe de cate patru la masa, hartie colorata, cuttere, foarfeli, lipici, agrafe, foite imprimate si tot ce aveam nevoie pentru a incepe. Mai conta varsta? Deloc! (erau chiar si copii veniti cu parintii!)

Am lucrat doua modele diferite de felicitare si vreau sa va marturisesc faptul ca nu am mai facut in viata mea ceva atat de deosebit din hartie incat sa ma faca sa ma simt atat de multumit de izbanda mea! Am sa va las in continuare cateva imagini, sa ma intelegeti exact.

Stiti cum e un atelier de Kirigami? Ca o desfatare, un mijloc excelent de relaxare si fun. Si oricat ar parea de complicate, va spun sincer ca aceste lucruri sunt foarte usor de realizat. Trebuie doar sa dispui de putina rabdare (aka meticulozitate), de putina indemanare (taiat, indoit, lipit etc.) si de multa bucurie. Treptat treptat, cum te apropii de finalul „lucrarii” devii din ce in ce mai multumit si mai incantat! E deajuns sa incerci odata! Restul vine de la sine!

Si cum sharing is caring am sa va spun ca pe site-ul lor gasiti si datele de contact si calendarul evenimentelor. Asa ca cine e interesat poate veni cu mare drag!

14 responses to “Kirigami – o seara de calitate

  1. teofilia atanasoae

    foarte interesant, as dori sa invat si eu

  2. nimic nu e imposibil… eu am descoperit de ex ca imi place Kirigami mai mult decat origami… si cu o zi inainte de aceasta desoperire nu stiam nimic despre kirigami.

  3. foarte fain mi-ar placea sa particip la asa ceva. in schimb m-am chinuit vreo 2 zile mai demult sa-i fac o lalea prietenului meu:)) cu tutoriale de origami:))in final a iesit

  4. vezi si blogul meu – isellincryss.
    imi place blogul tau

  5. si acolo te-ai bagat?:) am fost si eu la Zilele Japoniei..si la expozitiile dp acolo!… frumos intradevar! ..

  6. asa e! si eu la fel de mult! Merci Adriana, tie iti datorez bucuria de la Prietenii Japoniei! Muah!

  7. 🙂
    trebuie sa mai exersam sa vedem ce mai putem crea:P
    obia astept atelierul de origami

  8. ok, scapa de examene, si data viitoare te luam cu noi! pup back!

  9. mai si pe mine nu m-ati luat!!! acolo o sa ma simt chiar in elementul meu si imi iau si kimonoul :))….nu am eu indemanare mare, dar imi place ceaiul si ale sugereaza k si reprezentantii poporului.te pupam

  10. Multumesc foarte frumos Ale! Ma bucur ca te-am luat cu mine! O sa mai mergem!

  11. Areksandora San :)

    Te intampina cu un zambet larg, cu un
    Konbanwa/ Buna seara…si cu un
    ” Bucurosi de oaspeti” intr-o romana cu un usor accent japonez!
    Alaturi de ei inveti cu siguranta ceva… ceva din rabdarea lor, din meticulozitatea lor, din specificul lor artistic… fie ca e ikebana, kiri-/origami , haiku sau chado.
    Dintr- o bucatica de hartie, putin lipici, imaginatie si dorinta poti face minuni- din categoria micile bucurii ale vietii, iar fotografiile spun totul!🙂

    Si cand seara se incheie si cu un ceai si cookies…you could definitely say that it was such a great evening! Thank you!!!

    See you there… Sayonara😉

Lasă un răspuns

