Sunt un tip organizat

Imi place sa cred ca sunt un tip organizat!

Imi aduc aminte, ca undeva prin liceu, la o ora de Fizica, profesoarea ne-a explicat ca Universul este un mare Haos, si ca in acest mare Haos exista totusi un echilibru fundamental, si asta datorita faptului ca la nivel micro lucrurile sunt foarte exacte, foarte calculate, foarte organizate.

Tot prin liceu, in loc sa imi consum pubertatea cu jocuri cu mingea in curtea scolii sau sarind coarda cu fetele prin jurul blocului il citeam pe Cioran [habar nu am cum am dat de cartile lui], care la randul sau avea propria filozofie despre haos. El spunea ca oamenii traiesc, cea mai mare parte, la nivel individual in haos. Dar nu uita nici acesta sa apeleze la notiunea de echilibru fundamental, afirmand ca aceste mici haosuri individuale formeaza totusi la nivel macro o mare ordine a „lucrurilor” si ca aceste lucruri se intampla intotdeauna cu un motiv/scop.

Mereu m-am aflat intre aceste doua expuneri total diferite. Bineinteles, una stiintifica si cealalta filozofica. Ambele la fel de bune, …cel putin aparent.

De ceva vreme insa, cand vine vorba de ordine, ma gandesc la modul personal de organizare. Fie ca e vorba de activitatile mele cotidiene, de planificarea si rezolvarea diferitelor chestiuni, de atingerea obiectivelor pe care mi le propun etc., organizarea constituie pentru mine un instrument de eficientizare a timpului. Incerc sa fac mai multe si mai bine intr-un timp mai scurt. Ma ajuta sa ma focusez pe ceea ce este important si ma ajuta sa imi stabilesc ceea ce nu este, sau este mai putin important. Organizarea ma ajuta sa omit mai putin si sa ma raportez corect la factorii pe care nu ii pot influenta, dar pe care ii pot foarte bine anticipa.

De ce spun toate astea? Probabil ati citit in postarile mele ma vechi si ati aflat faptul ca imi place sa imi setez obiective indraznete. Insa am invatat cu timpul ca atingerea acestor obiective presupune o planificare a acestora, cel putin din punct de vedere temporal. Am inceput acum doi ani cu o agenda, pe vremea cand lucram cu fioroasa birocratie la stat, apoi mi-am facut un planner, iar mai nou mi-am „decorat” si colorat camera cu un urias planner-calendar. E o imbinare placuta de fun (post-it!), ambitie si vointa!

Et voici!

Imi aduc aminte ca am citit candva o carticica intitulata „Ganduri”, de Antoine de Saint-Exupery [v-o recomand cu prietenie], si am gasit acolo cateva cuvinte pe care vreau sa vi le impartasesc:

– „Vointa e intotdeauna primul pas catre succes.”

– „Ordinea din inima [viata] ta va crea intotdeauna ordine in jurul tau.”

– „Ca o societate sa se schimbe in bine, prima schimbare trebuie sa o faci tu!”

Si astea sunt doar cateva din lucrurile care m-au ghidat in viata, si care acum ma ajuta sa imi organizez putin propriul „haos”. Si nu, nu fac exces cu asta, pentru ca am invatat deasemeni ca perseverenta are nevoie de echilibru.

O zi senina si un an prosper, dragii mei!

10 responses to “Sunt un tip organizat

  1. 🙂
    Beri, nu reusesc sa vad ce planuri ai pentru mai-iunie anul asta.
    Dar sper ca de TIFF sa fii acasa!….

  2. eh… o sa le arat… sper sa fie ei mandri de mine!

  3. inseamna ca ai ce sa arati la nepoti!!! tre’ sa fii mandru de tine!

  4. hehe, alea sunt doar o parte care reprezinta cele mai tari experiente. Dar am o cutie de la pantofi plina de ecosoane, insigne si embleme de la diferite evenimente la care am luat parte. Le adun de vreo 10 ani, de cand fac voluntariat!

  5. imi place cum ti-ai asezat ecusoanele!! de cand le tot aduni?le pastrezi pe toate??

  6. merci de aprecieri Demostene!

  7. fain articol, fain planner🙂

  8. hm, nu cred ca am inteles exact mesajul…

  9. Ambitia este buna, dar are limitele ei! Multe lucruri vin de la sine, multe cai urmate cu incapatanare pot fi gresite, uneori trebuie sa te bucuri de experiente atunci cand le primesti, nu atunci cand se termina „deadlinul”. La noi la romani este putin altfel, fata de americani…:)

Lasă un răspuns

