La o Foccacia si un nebun frumos

Azi a fost una din acele zile nu foarte incarcate pentru mine. O zi linistita si colorata… cu multe amintiri!

Trezit de dimineata si alergat prin Judecatoria Cluj dupa hartii pentru ONG, mi-am regasit linistea tot acasa… si bineinteles tot in bucatarie. [Credeati ca am glumit cand am zis ca gatitul ma relaxeaza? Ei bine nu!] Am facut o frumoasa Foccacia [pe care o puteti regasi cu lux de amanunt tot aici pe blog] si am petrecut doua ore minunate din viata uitandu-ma la „32nd Annual Kennedy Center Honors 2009” pe YouTube. Minunat eveniment, minunati oameni, minunata muzica, minunate emotii. Va recomand cu drag sa va rezervati doua ore din viata cand puteti si sa savurati bucuria de a fi recunoscatori fata de cei care ne coloreaza viata.

Muzica buna m-a bine dispus si mi-a dat chef de munca. [In perioada asta lucrez la niste proiecte proprii, de pe lista pe 2010.] Si cum lucram eu frumos si puneam imaginar in practica cateva idei, rumegand in paralel din Foccacia, mi-am amintit o povestioara interesanta de acum aprox. 2 ani, o povestioara pe care tin tare mult sa v-o impartasesc. E de fapt mai mult descrierea unei situatii, a unui tablou, a unei nopti printre straini… dar va las sa cititi, si sa o catalogati voi mai bine decat o fac eu.

februarie 2008, Bologna

Gara Bologna, Italia

Un nebun cu o cosnstitutie atletica mimeaza înotatul, enumera cuvinte si masoara la pas sala de asteptare: ”Reactiune fizica, IPERCOOP, hiperbola, libertate, taxi, verde, italia in miniatura, hipopotam, webcam, poseta, black cat, railway, wuto.com, Eiffel, boss, aquarel, Australian Open, humus, baza, fight, cicio (gras), poker, Proust!, zahar, est, west, cauciuc, atom, sinus, vafanculo, oval, haribol, clitoris, crocheta, baliza, cheia sol, impresionist, imprimeu, rectangular, wolsvagen, multijet, careu, gun (arma), Iuda, iceberg, Columbia, Toshiba, bleumarin, pizerie, sablon, arici, Mentos, masca, set, ironie, ciobanesc, oil (ulei), STP, sens, blog, charter, american, silos, caliente, tai chi, Florenza, Blue Sky, bonzai, Vietnam, patrie, fotbal…

–          o baba jegoasa, posesoare de valiza noua, de culoare verde, dar aproape goala, cu un pahar de unica folosinta in buzunarul lateral al acesteia, îmbrăcată cu o geaca de blana, prevazuta cu gluga si purtand espadrile albe jegoase, verifica cu o meticulozitate greu de imaginat apa dintr-o sticla de 0,5 de plastic.

–          2 sefi de sala: unul mai ”crestin”, face pe omul bun cu cei prezenti in sala de asteptare; celalalt, mai trezit cu fata la asternuturi, se cearta de ceva timp cu un negru, care din cauza oboselii pare sa nu aiba nici ochi din cauza culorii pigmentului natal.

–          o chinezoaica (vietnameza) care isi scuipa constant si cu traditie flegma in cosul de gunoi pentru mase plastice, pare sa isi vomite si sufletul din ea. E racita! In compensatia bolii evidente, pare sa fie tratata bine de ceilalti, in special de un fantomatic elegant care vine la ore fixe sa o alimenteze: Mars, McDonalds, biscuiti fini, suc natural etc.

Tuseste in p*** mea cu mana la gura! – ma ratoiesc in gand unuia care tuseste precipitat inspre mine. Dar ma sterg si imi trece. Nu merita stresul!

–          o alta baba, aflata in tranzit, purtatoare de manusi galbene de plastic, ochelari aurii, cu un aer de intelectuala neimplinita, da semne de frustrare.

–          un tip scund si burtos, cu textilele atarnandu-i pe el, dormea cu capul pe spate… in cadere. Mirosurile subtile, dar deloc de tolerat, alunga din jurul sau 3-4 persoane vizibil aristocrate, vorbitoare de limba engleza.

–          Amicul sau, un tip chel, pletos doar pe margini, pare ca pleaca mereu, dar de fapt e mereu prezent, putand sa pacaleasca usor un public mereu nou in sala de asteptare.

–          un mustacios cu ciorapii rupti este certat de seful de statie: „Aici papucii nu se dau jos. Putoarea se pastreaza pentru acasa! Va rog sa va incaltati!”

–          doua bucati tigan, a se citi rromi, cu infatisare pitoresc romaneasca, par sa barfeasca pe toata lumea din sala.

–          un grasan in varsta, fluierand fara ritm si masura, imbracat jegos, ridica din cand in cand cate o buca sa se beseasca. Este certat de CoolGuy (un Fizz de al lor) si prietenul acestuia pentru ca a impins involuntar si neatent banca prea in perete. Dupa ridicari de voce apele se linistesc.

–          arabul chel, cu rucsac jegos, de cand a venit doarme.

–          o multime de alti somnaci jegosi isi vad cuminti de treaba.

–          baba cu valiza cea noua bantuia sala tragand trolerul dupa ea de parca ar fi la plimbare.

–          nebunul continua sa innoate si sa insiruie cuvinte in engleza, italiana si in ce limbi isi mai aduce aminte.

–          au sosit in sala o multime de „american language”, vociferand in limba materna.

–          un tanar drogat care mananca o ciocolata, asa cum mancam eu napolitate cand eram mic, tocmai a pupat-o in trompeta pe baba smart (cea cu aer intelectual).

–          babele incep o discutie intre ele. Una poarta cu mandrie manusile din plastic.

–          apare nebunul… masoara din pasi sala si isi ridica fruntea in fata mea ranjind stirb: „8 metri (bis)”

–          americanii sunt „true”. Zambesc frumos si spun glume…. vine trenul lor. Au plecat!

–          nebunul mananca un castravete OMG si un crenvusti. Si le scosese din buzunarul interior de la haina lunga, cu care matura urma pasilor. Il vad luand un sandwich din cosul de gunoi. Iese din sala mancandu-l.

–          Se intoarce cu un alt sandwich proaspat… Chifla pufoasa, carne groasa, sos… un rasfat! Imi raspunde indirect la intrebarea „Oare ce/de unde mananca saracii?”; Dumnezeu are grija de nebuni! [Apropo, ai vazut tu nebun sa moara de foame?]

–          mancatorul de ciocolata se da languros pe fata cu o crema obtinuta de la baba cu ciorapii in dungi. Isi usuca crema cu un vant de batistuta… gay! In fond toate miscarile lui sunt extrem de feminine.

–          A venit unul cu fata de Iisus. E directorul centrului ce ii consiliaza psihologic pe riveranii salii de asteptare si le alimenteaza stomacul cu sandwichuri si ceai. Ii spovedeste pe rand, pe toti… vietnameza minte ca nu a gasit de lucru! Toti primesc de mancare si ceai cald. Revin la locurile lor si fac liniste. Am crezut ca doar azi sunt aici. Dar seful de statie (ala „crestin”) imi sopteste ca sunt riverani… unii de ani buni!

Dupa o noapte petrecuta in gara Bologna, avand ghinionul sa pierd un autocar care mergea spre Roma, realizez ca lumea nu e nebuna, ci doar e ordonata altfel decat perceptia si standardele noastre.

Unii se multumesc sa fie nebuni: „…Concorde, loterie, airbus, shock, giro (plimbare), ateneu, French bar, X-Max, Jules Vernes, light, baptist, Richard Sugest, off, olive (masline), Bach, olimpic, peperoni, curriculum, sol, alianta, back, coniac, Paris, cold (rece), patriot, memorandum, criza, Fuji, Sato, Gourmet, magazin, Maldive, dot (punct), storm, salmone, Prozac, melange, violence, test, Air Force, iris, cowboy, Batistiero Cratel, rabat, armaghedon, elf, ochi, cricket, bloody Merry, margarin, parfum, fluids flower, dolar, prototip, biliard, ceramica, J Lo, kaky, nitrogen, patent, vegetarian, roz…

A venit trenul meu… v-am pupat!

4 responses to “La o Foccacia si un nebun frumos

  1. 🙂 multumesc frumos in primul rand ca ma citesti. O sa reiau scrisul luna aceasta! Cat despre scris, te incurajez sa scrii si tu despre diversitate!🙂

  2. :)) cat de tare e articolul asta! si mie mi se pare absolut fascinant sa urmaresti diversitatea indivizilor din gari si aeroporturi. data viitoare voi scrie si eu despre experientele de genul asta🙂

  3. da, mergeam la ai mei in Sicilia. De fapt nu am pierdut autobuzul. A trecut prin Bolognia cu 2 ore mai devreme. Dar am luat in final trenul si a fost mult mai bine. Am vazut cu ocazia aceasta si Palermo!
    Cat despre Erasmus, pentru mine a fost una din experientele care m-au propulsat foarte mult in cariera.

  4. gara bologna spui, ai pierdut autobuzul spui, ceva natural in italia, dar si la noi in romania, in rest poate fac si eu ceva de papa si imi aduc aminte cum era la brescia, erasmus, ce vremuri…

Lasă un răspuns

