O zi din viata mea pentru Dani si familia lui

Va aduceti aminte de ideea mea de a oferi o zi din viata mea unui prieten?

Ei bine, prima zi din acest an pe care am acordat-o in totalitate unui prieten a revenit lui Daniel (Dani) si familiei lui, asa cum va spuneam, probabil cei mai apropiati dintre prietenii mei.

Cum a decurs? Ce s-a intamplat? Ce am facut? Cu ce ne-am umplut timpul? Va spun imediat!

La 8 jumatate dimineata m-a sunat sa imi dea trezirea. Chiar daca eram obosit ca urmare a zilei pline de dinainte, m-am ridicat din pat si mi-am spalat ochii. Intr-un sfert de ora era deja cu masina in fata blocului la mine.  A venit sa ma ia la plimbare printr-o zi minunata. Ma intreb si acum daca eu sunt acela care i-a oferit o zi din viata sau el mi-a oferit o zi din viata lui si a familiei lui?!

Pe Dani l-am cunoscut in urma cu (aprox.) 5 ani, cand mi l-a prezentat Carmen, cea care avea sa ii devina sotie dupa numai 2 ani, si cu care eram coleg de servici de cateva luni (lucram pe atunci la un birou de traduceri si management de documente). Dar atat de apropiat il simt acum incat uneori am senzatia ca am copilarit impreuna. As putea spune ca ne cunoastem foarte bine, cu toate ca ne-am dori fiecare dintre noi sa ne vedem mai des si sa ne povestim mai multe unul despre celalalt.

Dupa o fuga prin piata (sa cumparam morcovi pentru Matei – va spun imediat cine este), si pe la posta (sa expediez un mic colet) am plecat din Cluj, intr-o localitate apropiata (Floresti), unde Dani are in constructie o casa pentru familia lui. Zona este superba, fiind la marginea unei paduri si avand o priveliste cu dealuri si vai pline de casute. Insa nu exista un drum construit inca, ceea ce ne-a facut sa innotam prin noroi pana sa ajungem. Dupa ce mi-am incantat ochii cu stadiul lucrarilor, vizitand fiecare incapere a constructiei, si dupa ce am savurat un sandwich cu cascaval si paine de casa, preparat de Carmen, am stabilit sa facem cateva rafturi in beciul casei, rafturi care sa foloseasca la depozitarea de alimente si alte obiecte.

Nu a fost foarte usor, dar cu siguranta a fost placut si pe alocuri distractiv. Am masurat impreuna scanduri, le-am taiat ba cu fierastraul, ba cu flexul, am batut cuie, am dat gauri cu bormasina, am infiletat holsuruburi si ne-am bucurat in final de cele doua rafturi mari de 3 metri pe care am reusit sa le facem in vreo 4 ore. Intre timp am mai spart niste beton cu dalta electrica, am baut un pahar de vin bun (de casa),  iar la final am pus morcovii cumparati din piata in nisip, am facut curat si am plecat.

In drum spre casa am poposit la un izvor sa luam apa. Dani si familia lui consuma regulat apa dintr-un izvor aflat la Sf. Ioan (Faget), o zona de recreere foarte populara in randul clujenilor. Apa este foarte buna si poate fi depozitata multe zile fara sa se altereze. Dupa ce am umplut cateva bidoane ne-am suit in masina si am plecat sa facem cumparaturi pentru a gati impreuna. Ajunsi acasa la el, m-am bucurat sa o revad pe Carmen, sotia lui (dealtfel o fiinta minunata), si pe Matei, copilul lor de doar 4 luni jumatate.

Micul Matei e un copil fermecator! Te incanta doar uitandu-te la el cum da din maini si incearca sa spuna in limba lui ceva. Te incanta sa ii vezi ochisorii albastri si manutele mici si rotunjoare. E un copil linistit si foarte vesel. Se vede ca e inconjurat de toata iubirea de care are nevoie un copil.

Dupa ce ne-am jucat putin cu el ne-am pus sa gatim. Am facut ceva usor si rapid – Penne Rigate cu sos alb de ciuperci, si am stat cu totii la masa. Dani, la fel ca si mine e iubitor de vinuri bune. E si norocos… bunicii lui fac un vin de casa minunat. Asa ca ne-am desfatat cu putin vin Rose, foarte aromat si parfumat. A mers de minune cu ce gatisem.

Am stat de povesti, ne-a jucat cu Matei pana a adormit, am vorbit despre educatia copiilor, despre ce si cat de importanta e prezenta fizica si spirituala a unui parinte in evolutia unui copil si am depanat cateva amintiri. Ne-am mai propus in comun niste iesiri si cateva mici obiective pe anul in curs.

Pe la 9 seara am plecat spre casa, nu inainte de a scapa doar cu un borcan de zacusca, ca urmare a insistentei lui Dani. Stie ca imi place la nebunie zacusca cu ciuperci si mai stie ca bunica lui face o zacusca minunata. In troleul spre casa am observat ca aveam ghetele pline de noroi. Si am zambit. Erau tributul meu platit pentru o zi minunata in compania unor prieteni dragi, foarte apropiati.

Si asta doar ca sa va faceti o idee despre ce a insemnat aceasta zi!

Ce ma bucura cel mai mult dupa ziua de azi? Ca am avut timp sa mai povestim, sa ne mai spunem noutati. Ca am gatit iar. Iubesc sa gatesc la ei sau pentru ei. Ma bucur ca l-am revazut pe Matei. Nu il mai vazusem de la Botez, mai exact de vreo 2 luni. Ma bucur de asemeni ca am vazut-o pe Carmen plina de viata. Si ma mai bucur sa vad ca mica lor casuta e intr-o faza avansata, si ma bucur ca am putut face si eu un lucru pentru asta, chiar daca marunt.

Ce imi pare rau? In primul rand ca simt ca a trecut foarte repede timpul. In al doilea rand ca mi-am uitat camera de fotografiat acasa, si ca nu am sa va arat cateva aspecte din minunata zi alaturi de Dani si familia lui. Dar promit sa o iau data viitoare, cand o sa ofer o zi din viata mea unui alt prieten.

Pana atunci numai bine… si multe zambete!

4 responses to “O zi din viata mea pentru Dani si familia lui

  1. Multumesc atat pentru aprecieri cat si pentru sfat. O zi senina!

  2. Frumos🙂

    O chestie referitoate la apa de la izvorul din Faget, mie mi se pare f. calcaroasa, raman reziduuri pe sticla in care o tii.
    O sa-i fac un test de duritate cand o sa am ocazia, dar pana atunci nu mai imi iau de-acolo…

Lasă un răspuns

