Unde sunt restul de 11 minute si 14 secunde?

Ha ha! Azi am continuat cu suita de zile libere din viata mea si cu autorasfatul, asa ca am umplut o cada de baie (ho! nu sariti ecologisti, e pentru ca nu am facut dush de 4 zile… cred ca totusi nu trebuia sa spun asta), mi-am pus un pahar de vin bun si mi-am imprumutat din propria biblioteca o editie din 2002 a Ultimate Atlas of the World (Printed in Dubai – sic!).

Si rasfoiam eu ce rasfoiam si gasesc la un moment dat urmatorul pasaj:

Our planet is always on the move. It rotates on its axis once every 24 hours, giving us night and day. It also orbits around the Sun once every 365 days, 5 hours, 48 minutes and 46 seconds. This is called the solar year. Our calendar includes some leap years of 366 days to allow for the difference between the solar and calendar years.

Nu am sa il traduc pentru ca nu vreau sa imi subestimez (a se citi jignesc) cititorii. Dar vi se pare si voua evident ceea ce mi-a sarit si mie in ochi? Exact: acele „365 days, 5 hours, 48 minutes and 46 seconds”!

Ok, cu anii stim cum e, ca la fiecare 4 ani unul este de 366 de zile. Dar cu cu orele raman inca nelamurit. Inteleg ca daca la fiecare 4 ani unul este bisextil, asta insemnand ca cele 24 de ore ale zilei in plus se impart la 4 (ani), inseamna ca fiecarui an i se retribuie 6 ore. Dar, conform unei matematici de clasa a IIa, de la cele 5 ore, 48 de minute si 46 de secunde pana la cele 6 ore ramane o diferenta de 11 minute si 14 secunde.

Atunci permiteti-mi pertinenta intrebarilor: Unde e restul de timp? Cum este el „recuperat”, pentru a nu se decala anotimpurile spre exemplu? …pentru ca in atlas nu mai erau alte date, iar pe net nu am gasit nimic la indemana!

12 responses to “Unde sunt restul de 11 minute si 14 secunde?

  1. e daca tot iti place de wiki trage un ochi si aici http://en.wikipedia.org/wiki/Leap_year

  2. in sfarsit un raspuns care ma multumeste oarecum! Multumesc Stefane!

  3. …şi ce spui că, dacă pământul nu s-ar roti în jurul axei am fi cu 0,3% mai grei, adică mai graşi. să vezi atunci diete şi nutriţii.
    http://www.universetoday.com/guide-to-space/earth/how-fast-does-the-earth-rotate/

  4. Vezi ca te contrazici cu Pavel! :)))

    Si totusi astept un raspuns!

  5. so, in medie un an are 365,2422 zile, si acuma pentru rezolvarea acestei probleme s-a introdus anul bisect un an bisec e un an care divizibil cu 4 exceptie fac anii divizibili cu 100 dar care nu sunt divizibili cu 400 ,deci minutelele alea o sa faca ca o data la 400 de ani sa mai fie un an bisect

  6. Super tare… cine tine evidenta? :))

  7. Beri, ideea e simpla: cand se aduna suficient timp „pe minus” o sa se recupereze cu o zi; daca vrei mai exact:

    – cele 11 minute si 14 secunde fac: 674 secunde
    – o zi inseamna 86400 secunde
    -rezulta ca, se „aduna” o zi la 128 ani

    Deci, odata la 128 ani un an bisect nu se va mai considera bisect ca sa nu se decaleze anotimpurile😉

    Pana atunci, enjoy the life😛

  8. mda, ma asteptam la un raspuns nu la o filozofie gel „traieste clipa”… se prea poate sa nu ma cunosti, insa eu sunt un tip de formatie manager, gandesc strategic si intotdeauna sunt cu un pas-doi gandinti inainte! Nu imi place imprevizibilul decat atunci cand nu ma afecteaza! O poti denumi egoism, asta e!
    Totusi astept un raspuns daca il are cineva!

  9. Doar pentru ca numesti un lucru nu inseamna ca ii cuprinzi esenta in numele sau , doar pentru ca delimitezi in cifre timpul nu inseamna ca el asta este … point is : Traieste viata si nu iti mai bate capu cu chestii de astea ca oricum nu se merita .

Lasă un răspuns

