Un alt început

E 25 decembrie, e asadar prima zi de Craciun. Pe cei mai multi mi-i imaginez în aceste clipe (re)incercand emotiile sarbatorilor de iarna, alaturi de familie ori prieteni. Pe „ceilalti” putini la numar nu reusesc sa mi-i imaginez nicicum, si probabil nici nu merita efortul, cu atat mai mult cu cat fiecare ascunde o poveste a lui, asa cum si eu probabil o fac.

Nici nu mai conteaza de ce sunt singur intr-o zi ca aceasta departe de orice grad de rudenie, ba chiar la mii de kilometri distanta de parintii mei, care, rataciti prin Sicilia spera la o viata mai buna. Important este insa faptul ca am primit totusi ceea ce imi doream de mult: un Craciun (cu adevarat) linistit.

Ma uitam zilele astea pe strazi, prin magazine, prin sufletele oamenilor, care, rataciti in consumerismul acesta crunt si nemilos, la intamplare si fara noima, numit capitalism, aleargau si se framantau in doua cu zapana murdara de afara sa duca, in inertia lor, mai departe, niste datini vizibil demonetizare si lipsite de esenta. In toata aceasta valma, in tot circul asta am cautat sa gasesc in ochii oamenilor, al prietenilor si al necunoscutilor deopotriva, acel sentiment de caldura, de lumina, de simplitate crestina, de umanitate si de bucurie sincera. Cautam cred ceva care, dincolo de kitch-urile care au impodobit orasul, podoabele sarace din vitrine si eternul Hrusca din difuzoare, sa imi spuna clar si simplu ca „A venit Craciunul!”. In van! Nimic mai obscen, nimic mai vulgarizat, nimic mai fara simtire de sarbatoare decat comportamentul acestei societati dezorientate, cu indivizi pe care daca i-ai opri din goana lor sa ii intrebi „de ce?” si „pentru ce toate acestea?” nu ar sti cu siguranta sa iti spuna ca e vorba de nasterea unui Hristos la mijloc in toata povestea asta.

Asa ca m-am dezlipit de context si am incercat sa interiorizez mica mea nemultumire. Mi-a dat seama, insa, ca anul acesta, in ciuda imprejurarilor nefavorabile de a-i avea pe cei dragi alaturi de mine pentru a impartasi cu ei bucuria iernii am primit ce probabil multi spera si nu o pot recunoaste: un Craciun linistit.

In singuratatea, si totusi linistea mea, mi-am impodobit putin casa de sarbatoare, mi-am gatit ceva special si mi-am daruit la un pahar de vin bun, ca un Mos Craciun adevarat, un mic dar: acest Blog, prin intermediul caruia sa pot fi in anul ce vine (sper) mai aproape de ce dragi.

Uneori sunt singur, dar parafrazandu-l pe Bucurenci pot spune ca, spre deosebire de multi altii, eu, unul, am invatat sa traiesc si cu asta!

Va doresc sarbatori frumoase, si sper din toata inima ca dincolo de toate veti descoperi in aceste sarbatori esenta simplitatii si a bucuriei! La multi ani!

PS. Va mai scriu curand!

15 responses to “Un alt început

  1. abia astept! Am o mare surpriza pt tine legata de ceai! Sunt convins ca nu ai sa ma uiti ever cu surpriza asta!

  2. mi-a ramas de mai demult blocat pe Mina :)) nu am realizat.

  3. stii… chiar ma bucur ca ti-ai facut un blog… foarte multa dreptate ai, cel putin asta simt eu. vom vorbi mai multe despre asta cand ne intalnim la un ceai😀

  4. iti multumesc foarte frumos Maria! Sper sa ma ridic la nivelul complimentelor tale. Imbratisari din Cluj!

  5. Foarte frumos, Beri! Ma bucur ca impartasesti si in acest mod cate ceva din omul frumos care stiu ca esti. Esti unul din acei oameni (putini la numar, din pacate), care iti lasa o profunda impresie de altfel, de caldura si energie! Te-am cunoscut doar putin, atunci, la Predeal, dar mi-am dat seama ca esti aparte. O sa te urmaresc cu drag pe acest blog! Sa ai parte de un an asa cum ti-l doresti!

  6. multumesc pentru aprecieri Adina. Sper ca acest blog sa reduca din distanta dintre Cluj si Suceava! Te imbratisez!

  7. Dragul meu, ma bucur pentru acest „nou inceput”; am citit, mi-a placut si te felicit din suflet!

  8. mda, multa lume mi-a spus. Inclusiv vechii mei colegi din presa imi spun ca e o pierdere sa dispar ca magarul in ceata… So, here I am! Enjoy me :)))

  9. Era si timpul sa iti faci blog!!

  10. Imbratisari de la Cluj! Sa ne aduca 2010 mai des impreuna!

  11. Craciun Fericit Beri!!! Sa ne vedem sanatosi la anul!! La multi ani!!!

  12. Tu stii ca in timp oamenii se filtreaza, deci sunt mai putini cu fiece an, in schimb sinceritatea mesajelor de Craciun creste asfel.
    Uite, o imbratisare de la vreo 750 km🙂
    ne vom auzi in anul cel nou. pupic

  13. Aşa da. Bravo!
    Am comentat primu’ mai devreme, nu puteam să nu mă bucur de schimbare.
    Un Crăciun fericit!
    &
    Keep up the good work!

Lasă un răspuns

